МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА
План - конспект
уроку з
української мови
у 3 класі із теми
«Іменник.
Власні і загальні іменники.
Велика буква у власних
іменниках»
Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.
Мета. Сформувати в учнів знання про власні і загальні іменники, розвивати
уміння писати власні іменники з великої букви, закріпити уміння розрізняти
назви істот та назви неістот, удосконалювати орфографічні навички, сприяти
патріотичному вихованню.
Обладнання: керамічна іграшка сови, саморобні таблиці, фішки.
Хід
уроку.
І.
Організація класу.
Весела пісенька дзвіночка покликала нас на
урок.
Я бачу ваші милі личка та очі з безліччю
думок.
Ми помандруєм в світ науки, що гордо Мовою
зовуть.
ІІ.
Каліграфічна хвилинка
а з
и м
¾ Складіть і запишіть слово із цих букв.(
Зима)
ІІ. Ігровий момент.
¾ Сьогодні на урок до нас завітала Снігова
Королева.У руках у неї скринька з подарунками. Хто буде добре працювати на
уроці, той за кожну правильну відповідь буде отримувати фішку - сніжинку. Їх
кількість вплине на вашу оцінку за урок.
ІІІ.
Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
1.Перевірка
домашнього завдання.
Зачитування складених творів "Професія
моєї мрії" (А), 3 речення про професії (Б) та 7слів - професій людей (В).
2.
Робота в парах.
Повторення правила про назви істот та назви неістот
3.
Робота в групах. Гра "Холодні слова" ( з теми "Зима")
1 група. Записати 5 слів, що є назвами істот.
( Морозенко, Дід Мороз, Снігурочка, снігур,
шишкар)
2 група. Записати 5 слів, що є назвами
неістот.
( Віхола, лід, іній, ковзани, сніжинка).
4. Гра
"Істота - неістота"
а). Власник, Ніна
Заєць, гальма, ніготь.
Іволга, меншість, нитка, кишеня.
б). Поділити слова на склади.
Влас - ник, Ні - на.
За - єць, галь - ма, ні - готь.
І - вол - га, мен - шість, ни - тка, ки - ше -
ня.
( Власні і загальні іменники).
ІV. Повідомлення теми. Очікування.
V. Вивчення нового
матеріалу.
1.
Вправа 27.
¾ Які слова пишуться з великої букви? (
Канів, Дніпро, Тарас Григорович Шевченко, Чернеча )
¾ Що вони означають?
2.
Вивчення правила на с. 15.
3.
Вправа 28.
Завдання.
Самостійно до власних назв дібрати загальні.
4. Гра
"Шепотушечки".
Загадка.
Як маленьке немовля у світ цей двері відчиня, То дарують йому слово ¾ слово це ¾ його... (Ім'я)
Леся Українка
¾ Прошепчіть на вушко один одному своє
прізвище, ім'я, по батькові.
¾А тепер запишіть у зошити.
5. Гра
"Павутинка"
а). Відгадування загадки.
Має гребінь, а не може ним чесатися. (Півень)
б). Складання "Павутинки" до слова
"півень". (Гребінець, Хитрунець, Забіяка. Співунець, Будильник,
Голосисте Горлечко... )
¾
Як називаються такі слова? (
Клички)
¾
Як вони пишуться?
¾
Якою кличкою ви б назвали свого
домашнього півника?
¾
Запишіть кличку з назвою тварини в
зошит.
·
Фізкультхвилинка.
6. Гра
"Інтерв'ю"
Слово до слова ¾ зложиться
мова,
Ім'я
до імені ¾...
( народ)
¾
До якого народу ми з вами
належимо? Чому?
¾
Пропоную вам гру
"Інтерв'ю". Відповідайте кореспонденту чітко і швидко.
¾
В якій країні ми живемо?
¾
Яке місто є столицею України?
¾
Найбільша річка України?
¾
В якому місті ти живеш?
¾
На якій вулиці?
¾
Як пишуться всі ці слова? Чому?
7.
Пізнавальна хвилинка.
¾
Назвіть у впр. 29 власні іменники.
(Козеріг, Водолій, Риби, Баран, Бик,... )
¾
Підберіть до них загальну назву.
(Сузір'я)
¾
Назвіть орфограму.
¾
Доберіть іменники з такою ж
орфограмою. Поставте до них питання.
¾
Випишіть із вправи назву сузір'я,
під яким народився кожен з вас.
8. Гра
"Аукціон".
До поданих загальних назв дібрати іменники -
власні назви.
Місто -...,...,...,...,,...
Річка - ...,...,...,...,...
Письменник - ...,...,...,...
Країна -...,...,...,...,...
Журнал -...,...,...,...
VІ. Рефлексивно –
оцінювальний етап.
¾ Чи всі очікування ваші справдились?
·
Гра "Незакінчені речення".
На сьогоднішньому уроці я навчився...
Власні іменники потрібно писати...
Загальні іменники потрібно писати...
Найцікавішим завданням на уроці було...
·
Підраховування фішок. Оцінювання
роботи учнів на уроці.
VІІ. Домашнє завдання.
Група А - скласти "ланцюжок"
іменників - власних назв. (Наприклад, Данило,
Орлик, Київ…)
Група Б - до 5 загальних назв дібрати власні.
ї вправи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий