среда, 25 марта 2015 г.

МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА





План - конспект
 уроку  з української мови
 у 3 класі із теми
 «Іменник.
Власні і загальні іменники.
Велика буква у власних
 іменниках»
Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.
Мета. Сформувати в учнів знання про власні і загальні іменники, розвивати уміння писати власні іменники з великої букви, закріпити уміння розрізняти назви істот та назви неістот, удосконалювати орфографічні навички, сприяти патріотичному вихованню.
Обладнання: керамічна іграшка сови, саморобні таблиці, фішки.

Хід уроку.
І. Організація класу.
Весела пісенька дзвіночка покликала нас на урок.
Я бачу ваші милі личка та очі з безліччю думок.
Ми помандруєм в світ науки, що гордо Мовою зовуть.
ІІ. Каліграфічна хвилинка
     а     з     и     м
¾ Складіть і запишіть слово із цих букв.( Зима)
 ІІ. Ігровий момент.
¾ Сьогодні на урок до нас завітала Снігова Королева.У руках у неї скринька з подарунками. Хто буде добре працювати на уроці, той за кожну правильну відповідь буде отримувати фішку - сніжинку. Їх кількість вплине на вашу оцінку за урок.
ІІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
1.Перевірка домашнього завдання.
Зачитування складених творів "Професія моєї мрії" (А), 3 речення про професії (Б) та  7слів - професій людей (В).
2. Робота в парах.
Повторення правила про назви істот та назви неістот
3. Робота в групах. Гра "Холодні слова" ( з теми "Зима")
1 група. Записати 5 слів, що є назвами істот.
( Морозенко, Дід Мороз, Снігурочка, снігур, шишкар)
2 група. Записати 5 слів, що є назвами неістот.
( Віхола, лід, іній, ковзани, сніжинка).
4. Гра "Істота - неістота"
а). Власник, Ніна
    Заєць, гальма, ніготь.
    Іволга, меншість, нитка, кишеня.
б). Поділити слова на склади.
Влас - ник, Ні - на.
За - єць, галь - ма, ні - готь.
І - вол - га, мен - шість, ни - тка, ки - ше - ня.
( Власні і загальні іменники).
ІV. Повідомлення теми. Очікування.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Вправа 27.
¾ Які слова пишуться з великої букви? ( Канів, Дніпро, Тарас Григорович Шевченко, Чернеча )
¾ Що вони означають?
2. Вивчення правила на с. 15.
3. Вправа 28.
   Завдання. Самостійно до власних назв дібрати загальні.
4. Гра "Шепотушечки".
Загадка.
Як маленьке немовля у світ цей двері відчиня,                  То дарують йому слово ¾ слово це ¾ його... (Ім'я)      
                                                                  Леся Українка
¾ Прошепчіть на вушко один одному своє прізвище, ім'я, по батькові.
¾А тепер запишіть у зошити.
5. Гра "Павутинка"
а). Відгадування загадки.
Має гребінь, а не може ним чесатися. (Півень)
б). Складання "Павутинки" до слова "півень". (Гребінець, Хитрунець, Забіяка. Співунець, Будильник, Голосисте Горлечко... )
¾   Як називаються такі слова? ( Клички)
¾   Як вони пишуться?
¾   Якою кличкою ви б назвали свого домашнього півника?
¾   Запишіть кличку з назвою тварини в зошит.
·        Фізкультхвилинка.
6. Гра "Інтерв'ю"
    Слово до слова ¾ зложиться мова,
    Ім'я до імені ¾...  ( народ)
¾   До якого народу ми з вами належимо? Чому?
¾   Пропоную вам гру "Інтерв'ю". Відповідайте кореспонденту чітко і швидко.
¾   В якій країні ми живемо?
¾   Яке місто є столицею України?
¾   Найбільша річка України?
¾   В якому місті ти живеш?
¾   На якій вулиці?
¾   Як пишуться всі ці слова? Чому?
7. Пізнавальна хвилинка.
¾   Назвіть у впр. 29 власні іменники. (Козеріг, Водолій, Риби, Баран, Бик,... )
¾   Підберіть до них загальну назву. (Сузір'я)
¾   Назвіть орфограму.
¾   Доберіть іменники з такою ж орфограмою. Поставте до них питання.
¾   Випишіть із вправи назву сузір'я, під яким народився кожен з вас.
8. Гра "Аукціон".
До поданих загальних назв дібрати іменники - власні назви.
Місто -...,...,...,...,,...
Річка - ...,...,...,...,...
Письменник - ...,...,...,...
Країна -...,...,...,...,...
Журнал -...,...,...,...
VІ. Рефлексивно – оцінювальний етап.
¾ Чи всі очікування ваші справдились?
·        Гра "Незакінчені речення".
На сьогоднішньому уроці я навчився...
Власні іменники потрібно писати...
Загальні іменники потрібно писати...
Найцікавішим завданням на уроці було...
·        Підраховування фішок. Оцінювання роботи учнів на уроці.
VІІ. Домашнє завдання.
Група А - скласти "ланцюжок" іменників - власних назв. (Наприклад, Данило, Орлик, Київ…)
Група Б - до 5 загальних назв дібрати власні.

ї вправи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий