четверг, 13 октября 2022 г.

 14.10.

Тема. Мистецький дивосвіт. Східні мелодії.

Мета: формування ключових компетентностей:

загальнокультурна компетентність:оволодіння досягненнями культури, особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і  культурно дозвіллєвійсфері;

міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного  ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, оцінювати предмети і явища, їх взаємодію,  що формується під час опанування різних видівмистецтв;

компетентність з ІКТ: здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією;

предметних компетентностей:

- поглибити знання дітей про вокальну музику; дати визначення понять арабеска, пластична інтонація, імпровізація, вокаліз,мелодія;

- розвивати вміння учнів інтерпретувати та виразно виконуватипісні;

-  виховувати ціннісне ставлення до народної творчості східних народів, духовні, моральні якості творчої особистості.

Розповідь про арабески.

Арабеска – невелика інструментальна п’єса, зазвичай для фортепіано, з візерунчастим мелодійним малюнком, схожим на "мереживо".

Німецький композитор Р. Шуман спробував "намалювати" східні орнаменти музичними засобами. Одна з його п’єс для фортепіано так і називається — "Арабески". Її плавні рухливі мелодії примхливо переплітаються, ніби нескінченні живописні візерунки.

Щоб передати безперервність руху в музиці, композитор використав форму рондо з характерними для неї повторами основної теми й чергуванням контрастних епізодів.

 


V.              Музичне сприймання.

Німецький композитор Р. Шуман спробував "намалювати" східні орнаменти музичними засобами. Одна з його п’єс для фортепіано так і називається — "Арабески". Її плавні рухливі мелодії примхливо переплітаються, ніби нескінченні живописні візерунки.

Щоб передати безперервність руху в музиці, композитор використав форму рондо з характерними для неї повторами основної теми й чергуванням контрастних епізодів.



Слухання твору

-  Чи вдалося автору створити арабеску музичною мовою?

-  Як змінюється ритм у різних частинах твору?

Сучасний український композитор Леся Дичко створила багато музичних творів, пов’язаних з образотворчим мистецтвом. Один із них я пропоную вашій увазі

Леся Дичко. "Українські писанки".

-  Чи схожа ця музика на орнамент?

- Порівняйте музику п’єс "Арабески" та "Українські писанки". Якому з двох орнаментів, зображених на ілюстраціях, відповідають мелодії творів Р. Шумана і Л.Дичко?

До сімейства східних танців належить арабський танець із розвинутою системою мови жестів. Жінки-танцівниці зазвичай одягнуті в яскраві блискучі костюми (шаровари або широкі шовкові спідниці, шарфи або шалі), використовують спеціальні атрибути (глек, бубен, єгипетський барабан).

Пісні й танці народів Сходу, як і фольклор українців та інших народів, відображали природні стихії, світосприймання людей. Через музику і танець вони намагалися передати гармонію Всесвіту. Мелодії східних пісень зазвичай плавні, наспівні. Характерна особливість східних танців — рухливість переважно верхніх частин тіла (рук і пальців, плечей, голови) і водночас більша статичність ніг, порівняно з європейськими танцювальними традиціями. Багато танців виконуються з атрибутами: віялами, парасольками, паличками, барабанами. Нерідко в чоловічі танці вводяться елементи акробатики, бойових мистецтв.

З-поміж багатьох різновидів танцювального мистецтва Сходу найбільшої популярності набули танці Індії. Навіть слово "музика" індійською означає "єдність співу, інструментальної музики і танцю". Музика Індії — це оригінальний синтез мистецтв, самобутня гармонія танцювальних рухів і співу. Мелодіям пісень-танців притаманна імпровізаційність. При сприйманні здається, що це мистецтво створюється на наших очах.



VІ. Вокально- хорова робота.

1.    Розспівування.

2.      Виконання пісні О.Янушкевич «Веселкова пісня».

3.      Виконання укр.нар.пісні «Ти ж мене підманула»

4.      Виконання укр.нар.пісні «Біля млину...»

5.      Розучування пісні «Десь по світу» (Despasito)


-   Показпісні. 

-   Розучування мелодії.

-   Виконання пісні класом,групами.

 

VІІ. Узагальнення

VІІІ. Домашнє завдання. Спробуйте передати малюнок мелодії своєї улюбленої пісні за допомогою ліній відповідного характеру (товсті-тонкі, плавні-ламані,довгі-короткі)

1. Опрацювати інтегрований аркуш  з робочого зошита.

Робочий зошит онлайн 1 аркуш

Робочий зошит 2 аркуш

2. Опрацювати тему за електронним підручником





Комментариев нет:

Отправить комментарий