14.10.
Тема. Мистецький
дивосвіт. Східні мелодії.
Мета: формування
ключових компетентностей:
загальнокультурна компетентність:оволодіння
досягненнями культури, особливості національної і загальнолюдської культури в
побутовій і культурно дозвіллєвійсфері;
міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності
людини, оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видівмистецтв;
компетентність з ІКТ: здатність
учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією;
предметних
компетентностей:
- поглибити знання
дітей про вокальну музику; дати визначення понять арабеска, пластична інтонація, імпровізація, вокаліз,мелодія;
- розвивати вміння учнів інтерпретувати та виразно виконуватипісні;
- виховувати ціннісне ставлення до народної творчості східних народів, духовні, моральні якості творчої особистості.
Розповідь про арабески.
Арабеска – невелика інструментальна п’єса, зазвичай для
фортепіано, з візерунчастим мелодійним малюнком, схожим на
"мереживо".
Німецький композитор Р. Шуман спробував "намалювати" східні орнаменти музичними засобами. Одна з його п’єс для фортепіано так і називається — "Арабески". Її плавні рухливі мелодії примхливо переплітаються, ніби нескінченні живописні візерунки.
Щоб передати безперервність руху в музиці, композитор використав форму рондо з характерними для неї повторами основної теми й чергуванням контрастних епізодів.
V.
Музичне сприймання.
Німецький композитор Р. Шуман спробував "намалювати" східні орнаменти музичними засобами. Одна з його п’єс для фортепіано так і називається — "Арабески". Її плавні рухливі мелодії примхливо переплітаються, ніби нескінченні живописні візерунки.
Щоб передати безперервність руху в музиці, композитор використав форму
рондо з характерними для неї повторами основної теми й чергуванням контрастних
епізодів.
Слухання
твору
-
Чи вдалося
автору створити арабеску музичною мовою?
-
Як змінюється
ритм у різних частинах твору?
Сучасний український композитор Леся Дичко створила багато музичних творів, пов’язаних з образотворчим мистецтвом. Один із них я пропоную вашій увазі
Леся Дичко.
"Українські писанки".
-
Чи схожа ця
музика на орнамент?
- Порівняйте музику п’єс "Арабески" та "Українські писанки". Якому з двох орнаментів, зображених на ілюстраціях, відповідають мелодії творів Р. Шумана і Л.Дичко?
До сімейства східних танців належить арабський танець із розвинутою системою мови жестів.
Жінки-танцівниці зазвичай одягнуті в яскраві блискучі костюми (шаровари або
широкі шовкові спідниці, шарфи або шалі), використовують спеціальні атрибути
(глек, бубен, єгипетський барабан).
Пісні й
танці народів Сходу, як і фольклор українців та інших народів, відображали
природні стихії, світосприймання людей. Через музику і танець вони намагалися
передати гармонію Всесвіту. Мелодії східних пісень зазвичай плавні, наспівні.
Характерна особливість східних танців — рухливість переважно верхніх частин
тіла (рук і пальців, плечей, голови) і водночас більша статичність ніг,
порівняно з європейськими танцювальними традиціями. Багато танців виконуються з атрибутами: віялами,
парасольками, паличками, барабанами. Нерідко в чоловічі танці вводяться
елементи акробатики, бойових мистецтв.
З-поміж багатьох різновидів танцювального мистецтва Сходу найбільшої популярності набули танці Індії. Навіть слово "музика" індійською означає "єдність співу, інструментальної музики і танцю". Музика Індії — це оригінальний синтез мистецтв, самобутня гармонія танцювальних рухів і співу. Мелодіям пісень-танців притаманна імпровізаційність. При сприйманні здається, що це мистецтво створюється на наших очах.
VІ.
Вокально- хорова робота.
1.
Розспівування.
2.
Виконання пісні О.Янушкевич «Веселкова пісня».
3.
Виконання укр.нар.пісні «Ти ж мене підманула»
4.
Виконання укр.нар.пісні «Біля млину...»
5.
Розучування пісні «Десь по світу» (Despasito)
- Показпісні.
- Розучування мелодії.
- Виконання пісні
класом,групами.
VІІ. Узагальнення
VІІІ.
Домашнє завдання. Спробуйте
передати малюнок мелодії своєї улюбленої пісні за допомогою ліній відповідного характеру (товсті-тонкі, плавні-ламані,довгі-короткі)
Робочий зошит онлайн 1 аркуш
2. Опрацювати тему за електронним підручником
Комментариев нет:
Отправить комментарий