17.03.
Математика.
                
                                         
                 
     
 
Математика.
Тема.  Письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові.
Мета. Ознайомити учнів із множенням трицифрових чисел на
двоцифрові  .     
              Закріплювати  вміння учнів розв’язувати задачі на
знаходження числа за двома 
               різницями .Розвивати в учнів
логічне мислення . Виховувати акуратність ,
               дисциплінованість ,
зосередженість .
Обладнання. Малюнки,  схема подорожі ,картки , короткий запис
задачі,
                                 схема виразу ,
таблиця для усного рахунку .
Тип уроку :
комбінований .
                               Хід уроку
 I Організаційна частина.
                Продзвенів для нас
дзвінок ,
                   Починаймо наш урок !
II. Повторення вивченого. Актуалізація опорних знань учнів .
1. Перевірка домашнього завдання
.
а) Індивідуальне опитування .
  Робота
по картках 
          Картка 1      
                  Картка 2                               Картка 3                              
Розв ’язати вирази .              Розв ’язати вирази             
Розв ’язати вирази
    156 *  7 + 14 * 9 5               68 *
23 -  107 * 4                680 *3 + 46 *35
    (  1092 +1330 = 2422  )   (  1564 – 428 = 1136
)             (5040 + 1610 )=6650
2. Геометричний матеріал .
 - Нас знову чекає якесь завдання .
                Завдання
     Територія ярмарку має форму
прямокутника. Ширина – 20м, а довжина у 
    2 рази довша .1/10 площі займають торгові ряди . Яку площу займають          торгові ряди ?
3.Повідомлення плану уроку.
  - Оскільки територія ярмарку дуже
велика , щоб нам не заблукати ми 
    будемо рухатися за маршрутом , на який показують нам стрілочки .
        ( 1.Усний рахунок .
           2.Хвилинка каліграфії.
           3.Новий матеріал.
           4. Закріплення. 
           5.Підсумок.)
4. Усний рахунок .
         Знайти значення виразів
.(Колові вирази .)
              60*60         ( 3600  )           60*60
              18*40           (720 )
             3600:200
              4800:80       
(60   )             
18*40
              720:6           ( 120 )             720:6
              3600:200      (18   )               120*40
               120*40         (4800
)           4800:80
гра «Ніч і день"                                                        
            
. Знайди 1/5 від числа 40 ( 40:5=  8 ) 
             
. Одержаний результат збільш у 100
разів . ( 8 * 100 = 800 ) 
            . Знайди половину від одержаного числа
. ( 800 : 2 = 400 )
             .Збільш   його на 12 (400
+ 12 = 412 )
   - Запишіть каліграфічно число 412 . Зверніть увагу на правильність написання цифр .
Сядьте рівно , зошит покладіть правильно .
   - Виберіть царівну сьогоднішньої
хвилинки каліграфії
1 Оголошення теми уроку .
  - Діти ,на сьогоднішньому уроці ми
будемо вчитеся  виконувати письмове
множення трицифрових чисел на двоцифрові .
-Давайте пригадаємо письмовий запис множення на двоцифрове число.(Одиниці
записуємо під одиницями , десятки – під десятками .Зверніть увагу – під сотнями
вільне місце .
 - Попрацюйте в парах і спробуйте пояснити хід обчислення виразу .
- Підніміть руку , хто може пояснити хід обчислення виразу ?
 (Множення розпочинаємо з одиниць ....
 При множенні на десятки цифри
починають записувати під десятками .
 в останній дії знаходимо суму
знайдених неповних добутків . )
              412
          *
               37
             ---------
     +    2884                        -     Як називається число 2884 ?
         1236  
                                                       число 1236 ?
        -------------
         15244                                                                  
15244
3 . Робота з підручником .
    - Переходимо до слідуючої лавки .Вона пропонує нам  закріпити вивчений матеріал .   (Закріплення )
  1)№820   1 і 2 -  з коментуванням біля дошки .
                   3 і 4 – самостійно . (Назвіть відповідь виразу. ..... Покажіть сигналами  чи згодні ви з такою відповіддю?.  Але є деякі учні , у яких інша відповідь .Все-таки правильна відповідь....Вдома зробите роботу над помилками і перерахуєте цей вираз .)
       Додатково :      258         (22962)
                               *  89
                                ____
                               2322
                             2064
                            ----------
                             22962
4 .Розв язування задач .
 2) №821
  - Прочитайте задачу .
- Чи можемо дізнатися яка маса 1 ящика з печивом  ? ( Ні , бо не знаємо масу
усіх ящиків з печивом .)
- А що сказано про масу усіх ящиків з печивом ?  (Вона така сама  як і маса усіх ящиків з цукерками .)
- Чи можемо ми дізнатися масу всіх ящиків з цукерками ? ( Так , бо нам відома маса 1
ящика з цукерками і кількість таких ящиків ).
 - То про що дізнаємося в 1дії ? ( Яка загальна маса цукерок а отже і печива )
 - А що можна знайти у 2 дії ? ( Масу 1 ящика печива )
 - Запис розв’язання задачі на дошці і в зошиті .
  ( Оцінювання відповіді . )
 3) №822.
 - Прочитайте задачу .
 -Скільки машин з капустою відправили
1 дня ?
 - Що сказано про 2 день  ?
 - Що ще відомо про 2 день? 
 - Яке запитання задачі ?
       Аналіз  розв язання задачі .
 - Чи можемо ми дізнатися скільки тон капусти
відправили 2 дня  ? ( Ні )
 - 
Чому? ( Тому що не знаємо ск. тон
капусти на 1 машині )
 - А чи можемо дізнатись  ? (Ні )
 - Чому ? ( Тому що не знаємо на ск . більше машин відправили 2
дня )
  - А можемо дізнатись ? ( Так .)
  - Як? (
7-4)
  - Складіть план розв язання задачі
. (Робота в парах )
  - Розв’ яжіть самостійно .
 Висновок
IV .Підсумок уроку .
V. Домашнє завдання .
Комментариев нет:
Отправить комментарий