четверг, 19 марта 2020 г.

20.03




НЕЛЯ ШЕЙКО-МЕДВЕДЄВА. ЛИСИЦЯ, ЩО ВПАЛА З НЕБА

(П’єса-казка на 2 дії)
Мета: ознайомити учнів із творчістю Нелі Шейко-Медведєвої; розширити знання школярів про п’єсу як жанр; поглибити розуміння побудови тексту п’єси; вчити знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, які характеризують дійовихосіб, вчити розрізняти характеристики дійовихосіб за їхніми висловами, вчинками; розвивати творчі здібності учнів. 
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ    
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ фантазіїз робимо ще один крок.
А з творчістю ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 
-Хто   автор  байки  "Котова  наука"?
-Чому  така назва  байки?
- Прочитайте  мораль  байки. Поясніть,  як  ви  розумієте.
- Хто з  героїв  сподобався?
- Чи  впізнає  хтось  з  вас  себе  в  цих  героях?
- Які  людські  вади  засуджує  автор?
Гра «Хтокраще?» 
Конкурс на краще виразне читання байки Олени Пчілки «Котова наука». 
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
— Прочитайте уривок із вірша, роз’єднавши слова. 
Затихнув гомін. В залі згасло світло, 
І в раз, заполонивши всі чуття, 
Розсунулась завіса... 
І розквітло життя — мов казка, 
Й казка — мов життя. 
— Що показують у театрі? 
— Що таке п’єса? 
— Чим вона відрізняється від творів інших жанрів? 
— Які особливості побудови п’єси? 
— Які п’єси ви читали?
— Продовжте речення: «Щоб показати п’єсу на сцені, потрібно...».
Ознайомлення з автором
— Неля Шейко-Медведєва — українська письменниця, із творчістю якої ми поки що не знайомилися. Це сучасна письменниця, яка пише переважно для дітей. Народилася вона в Бориславі на Львівщині, закінчила Львівськийуніверситет. Зараз живе й працює в Києві. Її твори залюбки читають дорослі й діти.


ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Читанняучнямистатті про Нелі Шейко-Медведєву
— Де народилася письменниця?
— Де вона отримала вищуосвіту?
— Для кого пише свої твори?
2. Фізкультхвилинка
3. Опрацювання першої дії п’єси Н. Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба»
1) Підготовка до читанняп’єсивголос.
Читання інструкції (с. 123)
— Як вивважаєте, між ким відбуватимуться дії твору?
— Що ви знаєте про цих тварин?
— Продовжте думку:
хитрий, як...; покірний, як...; страшний, як...; впертий, як...; боязкий, як...
— Сьогодні ми має моможливість перевірити правдивість цих сталих виразів. Ось послухайте п’єсу-казку.
2) Читання твору вчителем.
3) Перевірка сприймання.
— Які дійові особи зустрічаються у п’єсі?
— Коли і як з’явилася Лисиця?
— Як вона розмовляє з Вовком?
— Чому Вовк захищаєЛисицю?
4) Робота над виразністю читання.
— Які речення за метою висловлювання зустрічаються в тексті найчастіше? Зачитайте кілька окличнихречень; питальних.
5) Самостійнечитанняпершоїдіїп’єсиучнями
— Чи сподобалася вам п’єса? Чим саме?
— Чи хотіли б видізнатися, що сталося з героями далі?
— Від чого автор застерігає читачів?
6) Гра «Віднімай та додавай, нове слово укладай».
ЗЛЮ + О + ДІ – Ю + ЙКА= ... (Злодійка).
Д__ + К__ + Ч = __ У __ А__ ... (Дукач).
КР + ЛУ – Р + НОК = ... (Клунок).
СІК – ІК + ЕЛЬ + ЧАС – С + НИ = ... (Сельчани).
Ф + ТОР – Т + Т + ЖНЕЦЬ – ЖН – Ь + Я = ... (Фортеця). 
— З усіма відгаданими словами ви зустрінетесь, коли будете читати другу дію п’єси Н. Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба».
— Прочитайте тлумачення слова дукач у підручнику.
4. Фізкультхвилинка
5. Опрацювання другої діїп’єси Н. Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба»
1) Словникова робота.
2) Самостійне читання другої дії п’єси учнями.
3) Перевірка сприймання.
— Де відбуваються події другої дії?
— Скільки у нійдійових осіб? Хто вони?
— Чиз’явилися нові дійові особи?
4) Аналіз змісту другої дії п’єси. Вибіркове читання.
— Якої пори року відбувається друга дія казки? Чому ви вважаєте саме так? Доведіть свою думку словами тексту.
— Що вчиняла Лисиця? Як вона ставилася до Вовка?
— Хто допомагав Лисиці в її злочинах?
— Чому вона вирішила позбутися Вовка?
— Як вона хотіла це здійснити?
— Чому Ворона допомагала Вовкові? Поясніть вислів «чорна справа».
— Як усі разом перехитрили Лисицю?
— Від чого автор застерігає читачів? Щоз асуджує?
6. Інсценізація п’єси
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ 
— Хто автор прочитаної п’єси-казки? 
— Хто головний герой твору? 
— Яким є ваше ставлення до нього? 
— Чия поведінка видалася вам несподіваною? Чому? 
— Учинки кого із персонажів ви засуджуєте, а кого — схвалюєте? Чому? 
— Яку роль хотіли б зіграти у п’єсі? Чому? 
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Підготувати інсценізацію уривка із п’єси




Комментариев нет:

Отправить комментарий